Uite cât de mult rău îți face doar o gură de suc!

0

Ni se spune mereu că sucul nu este sănătos, dar cel mai adesea acesta este un termen generic și vag care nu pare prea convingător. Bine, am auzit deja poveștile despre suruburile dizolvate de sucuri dacă le lăsăm peste noapte, despre faptul că anumite sucuri acidulate înlătură rugina și câte și mai câte – însă nu este posibil să fie nimic mai mult decât zvonuri?

Ei bine, astăzi vom avea totul mai clar privind o imagine de mai jos care ne arată cât de nocive sunt, de fapt, sucurile pentru sănătatea noastră, atât prezentă cât și în viitor. Este de-a dreptul înspăimântător, dar probabil este semnalul de alarmă de care avem nevoie pentru a lua măsurile necesare și măcar a limita consumul de sucuri din comerț dacă nu putem să le eliminăm complet.

riscuri consumul de suc

Pentru cei care nu stăpânesc limba engleză suficient de bine, iată rezumatul cutremurător:

Astm: Benzoatul de sodiu găsit în sucuri crește cantitatea de sodiu din organism și o reduce pe cea de potasiu. Reacții adverse ale consumului de benzoat de sodiu sunt iritațiile, eczemele și astmul.

Distruge smalțul dinților: asta duce la carii și în cele din urmă la căderea dinților.

Boli de inimă: Majoritatea sucurilor conțin cantităti ridicate de zahăr, in special fructoză provenită din siropul de porumb. Acesta a fost asociat cu risc crescut de diabet și boli de inimă.

Probleme la rinichi: conținutul ridicat de acid fosforic (în special în Cola) a fost corelat cu pietrele la rinichi și alte probleme renale.

Probleme ale aparatului reproducător: conținutul de BPA (bisphenyl-A) din majoritatea sticlelor de plastic folosite la îmbutelierea sucului este considerat că ar crește riscul de cancer, duce la pubertate prematură și probleme ale aparatului reproducător.

Osteoporoză: conținutul ridicat de acid fosforic conținut de sucuri a fost asociat cu un risc crescut de osteoporoză.

Obezitate: una dintre cele mai importante cauze de boli cardiovasculare, diferite tipuri de cancer sau chiar probleme legate de fiere sunt legate de obezitate – iar riscurile de a deveni obez sunt mai mari la cei care consumă regulat cantități ridicate de suc.

Risc crescut de diabet: se estimează că cei care consumă mai multe sucuri au cu 80% mai multe șanse să se procopsească cu un diabet de tipul 2.

Este adevărat, există multe “poate” în această listă, dar chiar suntem dispuși să ne asumăm aceste riscuri?

LEAVE A REPLY