Regim alimentar – model

0

Pentru cei care nu stiu exact ce si cum sa mai manance, iata un model orientativ de regim alimentar, in termeni foarte generali pentru a evita impresia (falsa) de cura riguroasa:

Micul dejun
Se va servi dupa gimnastica de inviorare. Prima masa a zilei va consta in lapte, cafea din malt, paine sau paine prajita unsa cu unt, branza, dulceata sau miere. Pentru cei care nu au pofta de mancare dimineata, micul dejun se poate reduce la o zeama de fructe, dar evitati sa stati pe “stomacul gol” o perioada prea lunga de timp.

Dejunul
In acest model de regim alimentar, dejunul va reprezenta masa principala a zilei. Se va compune din urmatoarele categorii de alimente, indiferent de reteta de preparare:
– legume verzi, inabusite in unt la foc mic sau salate crude de legume cu untdelemn si zeama de lamaie.
– fainoase, cartofi, orez, leguminoase uscate; uneori oua foarte proaspete sau peste slab. Piureurile sunt totdeauna usoare si nu ocoliti crutoanele, deoarece acestea obliga masticatia si, pe lunga durata, ajuta enorm digestia.
– fructe sub toate formele si in toate anotimpurile, proaspete, coapte, uscate, in marmelade, compoturi, dulcete.

Cina
Este recomandabil a se lua cel mai tarziu la ora 19 si va consta din: cereale sau paste cu lapte, supe, prajuturi sau budinci usoare. Desertul va consta in fructe, miere sau marmelada.

Intre cele trei mese se pot consuma fructe, sucuri naturale de fructe, legume proaspete sau fierte. Este o dieta mult mai sanatoasa si bine-venita decat orice consumam noi zilnic.

LEAVE A REPLY